Lite föredrag och pyssel

Så vart det min sjätte dag på mässan denna vecka. Egentligen har jag redan sett alla montrar och köpt det jag vill ha hem (utom en Camellia Japonica vilken jag ska köpa imorgon för ett mycket lägre pris), men jag gick på mina första föredrag idag. Såg bl.a Bosse Rappne och Lena Israelsson prata om jordförbättring samt en kvinna som talade om engelska trädgårdar.

Lite smått inspirerad av alla fina bilder jag sett under dagen bar det av hem till min flickvän.
Väl där satte jag mig först med datorn för att slösurfa lite och försöka komma på något att göra, vilket misslyckades totalt. Istället blev det så att jag gick ned på bakgården bakom hennes radhus och började fixa till en liten, liten odlingslott för bönor. Jag gjorde mitt bästa för att luckra upp jorden med ett lite kloverktyg, men det gick inte speciellt bra utan att först vända med en spade, vilket hennes familj saknar. Efter att ha gjort vad jag kunde med jorden fick jag för mig att göra klätterställningar för bönor eller ärtor?. Den minimala lotten är KANSKE 2kvm. Är det någon som har några förslag på vad som kan ge schysst skörd utom bönor eller ärtor?
Jag kan inte föreställa mig något annat eftersom att de tidigare nämnda klättrar på höjden och inte blir alltför tunga.

Nåja

Tjolahopp på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0