Lite från bygget innan trädgårdsmässan.

Hela denna vecka kommer jag att befinna mig på Stockholmsmässan för att engagera mig i Trädgårdsmässan som går av stapeln nu på Torsdag.

Idag har vi i klassen påbörjat våran monter som ska vara med och tävla.
Lite fina bilder kommer här nedanför.

Det har varit lite tufft i och med att vi var lite för många på för få arbetsuppgifter, 13 personer för att bygga den är kanske att ta i, och imorrn är vi 22 istället. Det ska bli intressant att se hur många som fikar hela dagen! =P

Jag försökte ta in lite nya kunskaper av det som fanns på plats men jag är ju lite blyg av mig så jag vågade inte gå runt och prata med allihop. Det är synd, för jag missade säkert något lärorikt. Fast så är det ju ändå inte slut förrän på Söndag! ;-)

Det här är den sidan av montern som är influerad av folkhemmet. Det är en väldigt typisk, men fin stil.

Mer ska det bli, men vi blev ju inte färdiga på bara en dag!


Den sidan av montern som är inspirerad av framtidens trädgård.

Så här ser den futuristiska sidan av montern ut. Det ska förstås bli en del ändring och det kommer ni att få se imorgon!


Jag såg även något som verkligen fick mig att lyfta på ögonbrynen.
En monter från Tjörns Trädgårdar med Malaysiskt tema.
Montern från Tjörns Trädgårdar.

Växterna är främst bambu, ginko och längst bak i mitten en kinesisk palm.
Berget med grottan är gjort utav enbart Polyuretan. De sprutade polyuretan till passande former och satte ihop med detta som resultat. Minst sagt imponerande!

Hjärnorna bakom montern var väldigt trevliga och jag och Patrik i klassen hade en liten frågestund med dem.

Mikael och Olof, hjärnorna bakom den Malaysiska montern

Mikael och Olof, två bevisligen kreativa killar!



Det var allt för idag, ska posta mer imorrn så får ni se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0