Temadag för krukväxter på Bergianska =)

Idag stack jag iväg med min klasskamrat och vän Louise till Bergianska kl 11.00 för att ta in lite lärdomar om krukväxter.

Jag blev nästan lite överraskad när jag kom på mig själv med att känna igen många fler växter nu än jag skulle ha gjort ett halvår sedan. Det känns fantastiskt att ha en växande koll på det som intresserar mig!

Inhandlade en Chirita 'Blue Moon' av Gesneriasterna som fanns på plats denna dag, en trevlig samling damer som hade svar på alla mina frågor! Jag ska se till att lägga upp en bild när den börjar ta sig (jag borde nog skriva OM den börjar ta sig).
Ni kan i alla fall kolla in deras förening på: http://www.gesneriasterna.se


Ska bli intressant med en växt jag inte alls är bekant med, krukade om den det första jag gjorde, gödslade med mansgödsel och ställde den i norrläge.
I efterhand insåg jag att det kanske inte var en bra början, men den ska nog klara första rundan stryk!


Jag fotade några "små" blickfång!

1. Besläktad med tebusken




2. Det blir ju inte svårt när man har svaret framför sig! =)


3. Denna hittade jag inte namnet på




4. Inte heller speciellt svår denna.




5. Denna borde ni också kunna!



Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0