En lite speciell dag

Egentligen skulle jag bara hjälpa min klasskamrat Jessica med hennes trädgård idag, men som det slumpat sig har jag idag ympat lite.

Vi började med att gräva ut en av hennes odlingsbäddar lite extra för att öka på ytan.
Sen vet jag inte riktigt vart tiden gick. Vi flyttade på en en bänk och ett bord, men mer minns jag inte.

Efter ett tag kommer Jessicas granne, Emilia från Rosenhills musteri på besök (jag sökte praktikplats där i höstas men det sket sig pga den ansvarige på skolan...) och helt plötsligt är vi på Rosenhill och diskuterar ympning och ännu en blackout senare sitter jag och ympar åt dem. Lite speciellt va? Såna chanser får man inte varje dag!

Jag vet inte vilka äppelsorter det var, men grundstammarna var A2 allihop.

I alla fall så pratade jag lite med dem om att eventuellt praktisera i sommar, och de sade att söker någon slags arbetsledare (ordagrant sade Emilia "Trädgårdsmästare", men det vågar jag inte kalla mig) för att leda deras WWOOF:are som kommer under sommaren, och det lät ju som ännu en chans man inte vill gå miste om!
Så jag hoppas att det blir nånting av det i alla fall! Vore jävla spännande.

Och jag som bara hade väntat mig att gräva lite i jorden och njuta idag =)

Tack, Jessie för en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0