Att alltid lägga märke till växterna runtomkring en

Jag börjar finna det omöjligt att glömma all växtlighet kring mig.

Ikväll har jag varit ute, två gånger. En första gång med klasskamrater på en after-school runda på Rörstrandsgatan och en andra gång hemma hos en vän hos vilken jag och sällskap spelade Buzz-quiz och damerna i detta sällskap spelade Singstar.
Genom hela kvällen har jag vid en eller flera tidpunkter haft växter i huvudet, därmed inte sagt att övriga nöjen inte varit trevliga.
Men som det varit nu har jag spanat omkring mig hela kvällen och sett ett antal fina krukväxter i fönster från gatunivå och pysslat om ett par gullrankor i en trappuppgång, samt tagit ett par sticklingar av desamma.

Jag har svårt för att se misskötta växter, var de än är. Det är lustigt vilket sorts förhållande vissa av oss har till växter. Växter behöver näras och skötas, precis som människor.

Underligt att jag egentligen halkat in på trädgårdsbanan endast tack vare att jag gillade att plocka blommor på landet (Nära Joensuu i sydöstra Finland) när jag var liten.
Goda minnen kan tydligen bli till en passion.

Jag hoppas att ni alla njuter av helgen!
Fridens liljor vare med er.

/Timo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0