Liten uppdatering efter mässans första dag

Japp! Nu har den kört igång. Jag kom dit kl: 08:40 för att jag ville hinna före folkströmmarna. Väl där inne fanns det ju inte så mycket att se med tanke på att jag redan spenderat tre dagar där. Mestadels sprang jag runt i B-hallen och kollade in de olika sällskapen och frotterade med trädgårdskunniga människor.
Jag står nu i väntekö för en kolonilott, ska gå en kurs i ympning med Pomologiska sällskapet den 8:e Maj och har fått med mig lite grönt och fint hem.

Fast det förste jag gjorde när jag kommit in var att kolla till anläggningsmontern (vilken jag nyss blev upplyst om har vunnit ANDRA priset!!!) så att allting stod rätt till. Generalen (min anläggningslärare) behövde lite småhjälp så jag ställde upp. Det vart lite tröttsamt även om det bara var smågöra, men jag har ju redan spenderat så mycket mer tid än de flesta i klassen på den.

Så här var förresten det färdiga resultatet!





(Ursäkta för de dåliga bilderna, jag hade lite bråttom)


Sedan vandrade jag bara runt på mässan för mitt egna nöje. Det slutade med att jag köpte en Nematanthus från Gesneriasterna som tydligen endast en person i Sverige lyckats få att blomma (jag ska förstås bli den andra) och en orkidé (Dendrobium) för galna 200kr från Svenska Orkidésällskapet.

Nematanthus


Dendrobium
Ja, den hänger faktiskt i gardinstången ovanför mitt fönster.
Den ska få fina rötter och blomställningar som bjuder passerande människor på en vacker utsikt.


Efter allt mitt nöje var det dags att 13.30 stå i Pryl & Plant, vilket var lite helvetiskt, men det gick trots allt väldigt smidigt. Det var bara en person som aldrig dök upp som inte fick sin påse.

Fast det var jätteskoj att Annika/hattstugan från Odla.nu kom och hälsade på så att jag fick en chans att tacka henne för fröna som hon donerat till busplanteringen i sommar! Jag hoppas att hon uppfattade min tacksamhet, annars får jag skämmas lite.


Nu värker mina fötter något hemskt, jag är trött, sjuk och har jobbiga allergisymptom så nu har jag förtjänat att vila efter fyra dagars slit.

Tack för idag, ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0