Lite stress och designförakt

Jag har haft en del att göra på sistone, plugga teori för mitt traktorkort (gissa hur lätt det var att lära sig med en veckas förvarning...) och det provet gick åt pipan, designa en trädgård, gräva, klippa, hinna leva lite för min egen skull. Det är lite mycket att göra nu sista veckan innan praktiken vilken jag kommer att spendera på Zetas handelsträdgård.

Efter praktiken blir det lite lugnare hoppas jag.
Jag har inte längre lust med att sitta hukad över ett bord med penna och linjal, jag vill ut, ut och jobba. Klippa gräs, kratta löv, plocka äpplen, vad som helst som inte innebär att jag sitter och ritar en ritning över en trädgård.

Design är INTE min grej. Jag tycker om att bruka min hjärna, men här känns den kapaciteten bortkastad. Man kan skapa något vackert utan en ritning. Design är alldeles för populärt, skönhet för skönhetens skull har inget värde för mig.

Naturen anses vara vacker, men inte vart det någon som designade våra skogar heller. Usch, design.
Jag hatar överuttänkta trädgårdar med lika mycket betong och metall som blommor och buskar.

En trädgård ska väl åtminstone vara uppbyggt av det vi kan hitta i naturen, tycker jag åtminstone.

Sten, vatten, jord, blommor, buskar, träd är grundläggande och vackert.

Jag tyckte inte att Ulf Nordfjells monter på trädgårdsmässan var värt något pris. 
Tillfredsställande nog viskade en liten fågel i mitt öra att de var tvunga att hitta på ett pris att ge honom för att han ens skulle besöka mässan.

Våga vägra Pelargoner, Magnolior och Penséer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0