En stor uppdatering

Det är faktiskt en del som hänt sen sist.
Trädgårdsmässan är äntligen slut och det blev sju rätt intensiva dagar, men så får man ju njuta av att ha jobbat så hårt man kunde.
Jag ska bl.a gå och titta på en kolonilott som förhoppningsvis ska bli min!!! Håll tummarna för min skull.

Här får ni godbitarna från mässan:


En bonsai-lönn


En soffa utav växter








Det var nog allt från mässan =)


Nu lite från igår, vi städade upp området på skolan lite smått. Det blev lövblås i halvfin dress!



Man kan ju inte sköta lövblåsen utan Chinos och finskor!
(Jag sov hos flickvännen tre dagar och hade inte så mycket kläder att välja på...)


Idag var jag och Louise ur klassen och tittade på en tomt i Sigtuna som vi ska pyssla om lite.
Med lite menar jag massor.
Vi körde från Bro till Erikssund endast för att upptäcka att bron var avstängd, sen vart det tillbaka till Bro, genom Arlanda till Sigtuna. Sigtuna visade sig vara ett riktigt mysigt ställe när vi stannade för en snabb fika!

Detta lustiga träd hittade jag där:


Det växer alltså ett litet skott mellan stammarna! Rätt lustigt va?


Till slut kom vi i alla fall fram och här är området vi ska ta hand om:




Det där är egentligen bara en bråkdel av allting vi ska snygga till, men det ska bli skoj!

Nå, ha det gott nu! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0